Izdanje za: Utorak, 18.1.2005.

[naslovnica]  [arhiva]

 

Znanost:   <<< Natrag

OSVJEŽENA PONUDA DRUŠTVENIH PREDMETA NA FAKULTETU ELEKTROTEHNIKE (FER) U ZAGREBU

Kartanjem do ocjene

Bridž je igra koja zahtijeva i razvija tolerantnost, kolektivnost, komunikativnost, ali i inteligenciju, analizu, logiku, prosudbu. Tvrdnje da se uvođenjem bridža u školu i na fakultete uvodi kockanje, apsolutno su neprihvatljive. To je punopravan sport koji karte koristi samo kao alat, a ne krajnji cilj, pojašnjava prof. dr. Neven Elezović

 

Osvježena ponuda društvenih predmeta na Fakultetu elektrotehnike (FER) u Zagrebu u ljetnom će semestru tekuće akademske godine prvi put obuhvatiti predmet Bridž. Iako se takva odluka dekanata čini u najmanju ruku neuobičajenom, velik interes studenata obećanje je produktivnosti inicijative – već je, naime, ispunjena norma od 60 studenata koji će od ožujka pohađati kolegij.
    Na web stranici fakulteta naveden je sadržaj živopisnog predmeta: bridž kao sport i društvena igra; pravila igre; pravila ponašanja; neometana licitacija; intervencije; licitacija u obrani i ometanje protivnika; pravila odigravanja; kombinacije u boji; matematička osnova odigravanja; prekid komunikacija; logičko zaključivanje; signali podrške, duljine i preferencije boje; napredna licitacija...
   

Status sporta


FER nije prvi koji je prepoznao važnost ove umne kartaške igre u razvijanju kognitivnih sposobnosti studenata. Pioniri su bili članovi Bridž kluba iz Vukovara, koji su prije dvije godine pok

Ministarstvo podržalo ideju
   
   Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ) je također podržalo ideju o bridžu kao o novom predmetu.
   – Odgovornost je svakog fakulteta da donosi sadržaje koji će unaprijediti kvalitetu studiranja, a bridž bi svakako bilo dobro sredstvo za ostvarenje tog cilja, istaknuo je ministar Dragan Primorac.

renuli inicijativu za uvođenje bridža u osnovne i srednje škole kao jednoga od izbornih predmeta. Bivši ministar prosvjete omogućio je u školama Vukovarsko-srijemske županije jedan školski sat bridža tjedno.
    Sljedeći koji su se »zapalili« za bridž, studenti su splitskog FESB-a, gdje će se od iduće akademske godine također kartati za ocjene.
    Prednosti igre gotovo da je teško pobrojiti na prste: bridž ima status olimpijskoga sporta, a kao izborni predmet ušao je u škole većine europskih zemalja. U Francuskoj je osnovana akademija bridža, na Filozofskom fakultetu u New Yorku prijemni logički testovi su iz bridž problematike, u susjednoj nam Italiji vrlo se uspješno provodi program »Bridž u škole«, a u Poljskoj je ova igra uvedena u škole kao obvezan predmet ravnopravan svim ostalim. Uvođenje bridža u obrazovni sustav podržava i UNESCO zbog razvijanja logike i tehnike pamćenja, ali i tolerancije, budući da se igra u parovima.
   

Inteligentna igra


Među neupućenima u osnove ove igre, mnogo je skeptika koji joj osporavaju status sporta i inteligentne igre. Voditelj kolegija Neven Elezović, redoviti profesor na FER-u, odlučno tvrdi da mjesta takvim sumnjama nema.
    – Bridž je igra koja zahtijeva i razvija tolerantnost, kolektivnost, komunikativnost, ali i inteligenciju, analizu, logiku, prosudbu. Tvrdnje da se uvođenjem bridža u školu i na fakultete uvodi kockanje, apsolutno su neprihvatljive. To je punopravan sport koji karte koristi samo kao alat, a ne krajnji cilj, pojašnjava profesor Elezović, i sam veliki zaljubljenik u igru.
    Prema njegovim riječima, bridž je iznimno učinkovit i u socijalizaciji mladih, koji su u modernom svijetu izloženi ulici i sami sebi. Igra je to koju ravnopravno igraju svi – od 7 pa do 77 godina – a da je tako, govori i primjer jednog natjecatelja na nedavnom turniru u Puli koji je imao 92 godine.

Maja HRGOVIĆ

Prilagođeno za ispis


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Copyright 2002 NOVI LIST d.d. Sva prava pridržana.
Engine design by
1-0-1;1